صنایع دستی

صنایع دستی و نقش آن در اقتصاد ایران|صنایع دستی ایران، برجسته ترین هنر

صنایع دستی ایران

نقش سازنده صنایع دستی در اقتصاد ایران

نقش صنایع دستی در ایران

عیار اقتصاد – به طور کلی نقش سازنده صنایع دستی در اقتصاد ایران این است که در توسعه اقتصادی و ایجاد شغل با وجود سرمایه گذاری کم که منجر به بهره وری بالا می شود ، کمک کند.

صنایع دستی ایران، برجسته ترین هنر ایران

صنایع دستی ایران به عنوان صنعتی مستقل و بومی ، برجسته ترین هنر ایران و یکی از صنایع دستی برتر جهان ، ریشه های عمیق و استوار در فرهنگ غنی و بارور ایران اسلامی است.

نقش صنایع دستی در اقتصاد ایران

به طور کلی ، نقش صنایع دستی در اقتصاد ایران: کمک به توسعه اقتصادی ، ایجاد شغل ، سرمایه گذاری کم و بهره وری بالا.

برنامه های اصلی کشورهای در حال توسعه

رشد اقتصادی و دستیابی به اهداف مختلف ، برنامه های اصلی و فعالیت های بسیاری از دولت ها به ویژه در کشورهای در حال توسعه است. این دولت ها در برنامه های توسعه اقتصادی ، اهداف عمده ای را در زمینه های مختلف اقتصاد ، جامعه ، سیاست و… دنبال.

اهداف عمده دولت ها در بخش اقتصادی

در بخش اقتصادی ، اهداف عمده دولت ها ، افزایش تولید و درآمد ملی (رشد اقتصادی) ، دستیابی به اشتغال کامل و کاهش نرخ بیکاری ، ثبات قیمت و کاهش تورم به منظور حفظ قدرت خرید پول ملی ، توسعه صادرات و افزایش درآمد ارز به منظور پاسخگویی به نیازهای ارز کشور و تسهیل اجرای برنامه های توسعه در نهایت یک توزیع بهتر و درآمد عادلانه تر برای استقرار عدالت اقتصادی در جامعه است.

اثرات دستیابی به توسعه اقتصادی

دستیابی به توسعه اقتصادی بر جنبه های مختلف زندگی مردم از جمله سطح زندگی ، امرار معاش و رفاه ، آموزش بهداشت عمومی و شاخص های دموگرافیک مانند میزان مرگ و میر ، امید به زندگی و میزان تولد تاثیر می گذارد. وهمچنین دولت ها برای رسیدن به اهداف خود و دستیابی به توسعه اقتصادی ، اجتناب ناپذیر است که سیاست ها و سیاست های هماهنگ با شرایط و شرایط اقتصادی ، اجتماعی و…

کشورهای در حال توسعه با سهولت گسترش صنایع کوچک

بسیاری از کشورهای در حال توسعه در اجرای برنامه های با مشکلات بسیاری از قبیل توسعه جمعیت ، بیکاری ، معلولیت و انواع مختلف بیکاری از جمله پنهان ، فصلی ، و… و به عنوان یک نتیجه از سطح پایین درآمد و معیشت از یک گروه بزرگ از مردم ، از دست دادن سرمایه داخلی و عدم وجود منابع مالی کافی برای اجرای برنامه های توسعه اقتصادی و توسعه امکانات زیرساخت های موجود در به منظور ارائه امکان بهره برداری بهینه از منابع انسانی ، طبیعی و… کشورها به همین دلیل ، برخی از کارشناسان در بهبود و توسعه صنعت در کشورهای در حال توسعه با سهولت گسترش صنایع کوچک اصرار دارند.

قابلیت ها و ویژگی های این صنایع

کارشناسان در این بخش به توصیه های خود ، به ویژه در قابلیت ها و ویژگی های این صنایع ، مانند نیاز به سرمایه های کوچک برای ایجاد ، کار و بهره برداری ، کاربر این صنعت و نیاز به سرمایه گذاری کوچک در هر سرانه برای ایجاد کار ، بدون نیاز به  تخصص فنی و حرفه ای بالا و سازگاری و استفاده از مهارت های بومی ، بازار فروش محصولات ساده ، و در نهایت تکیه بر توانایی ایجاد یک پولی است.

مهم ترین مشخصه این بازارها

بازار داخلی صنایع دستی ایران یک بازار سنتی است و برای گسترش بازاریابی و تبلیغات خود انجام نشده است. مهمترین مشخصه این بازار به نفع واسطه ها در توزیع مواد اولیه و معاملۀ آن است.

عوامل مؤثر در توسعه بازار داخلی هنرهای دستی ایران

به طور خلاصه ، عوامل مؤثر در توسعه بازار داخلی صنایع دستی ایران عبارتند از: افزایش سطح درآمد سرانه ، افزایش جمعیت ، افزایش مسکن و افزایش زیرساخت های آن ، ترویج تبلیغات در استفاده از صنایع دستی به عنوان کالایی از هنر ملی و توسعه صادرات صنایع دستی ایران.

اصول بازاریابی جدید و اسنراتژیک

در زمینه اصول بازاریابی جدید و استراتژیک است که صادرکنندگان چشم پوشی می تواند به نام: فقدان افراد متخصص, عدم نوآوری, مواد خام تحتانی, فقدان مراکز اطلاعاتی, عدم تحقیقات بازاریابی, فقدان استراتژی صادرات, بسته بندی و عدم استفاده از استراتژی قیمت گذاری./

مهمترین تنگناها و محدودیت ها

همچنین مهمترین تنگناها و محدودیت ها می توان به شناخت کافی و مناسب بازارهای داخلی و جهانی (بازار هدف) و منافع مشتریان ، توجه برین تنگناها و محدودیت ها ه کیفیت تولید و نوآوری در تولید ، پرداخت. محصولات ، غیر تبلیغات و بازاریابی داخلی و خارجی.

از جمله راهکارهای هنرهای دستی

از جمله راهکارهای صنایع دستی می توان به معرفی ، ترویج و ترویج توسط صنایع دستی استان به منظور بازاریابی در خارج از کشور با شیوه های تبلیغاتی جدید ، استفاده از تکنولوژی روز در تولیدات دست صنایع دستی با حفظ اصالت هنر ملی ، حمایت و تشویق بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در این بخش و استقرار صنایع دستی ، خط مشی به منظور فروش و صادرات کالا و شرکت در نمایشگاههای داخلی و خارجی.

حمایت دولت از صنایع دستی

صنایع دستی برای حضور بین المللی نیاز به حمایت دولت و سال ها از حمایت از دولت ها و تنها با تکیه بر تمدن باستانی ایران رشد و ادامه مسیر ، اما تحول زمانی رخ می دهد که ما می توانیم یک بازار مناسب برای ایجاد فروش آنها. یک نگاه جامع و کامل همراه با مدیریت مدرن و جدی ، راه رسیدن به این هدف است و این نوع نگاه و مدیریت ، همراه با برنامه های دقیق ما ، نتیجه مورد نظر را می دهد.

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن