میراث فرهنگی

هنر های سنتی با بازاریابی از نابودی نجات میابد.

صنایع دستی

بازاریابی , دستورالعمل نجات صنایع‌دستی از نابودی

تعریف کاربرد تازه و ارتقا کیفیت متاع خیر

گرچه با تغییر و تحول سبک معاش در عصر امروزی مصنوعات دستساز یا این که صنعت های دستی کاربرد قبل را ندارند و چه بسا بخش بیشتر آن‌ها در اکنون بیماری آلزایمر میباشند البته دستورالعمل بازاریابی در کنار دیگر راهبردها همچون ابتکار , تعریف کاربرد تازه و ارتقا کیفیت متاع خیر فقط قادر است راهگشا و ضمانت کننده درآمد هنرمندان آفریننده آن‌ها باشد بلکه تامین امنیت حرفه‌ای و محافظت هنر های سنتی و صنعت های دستی را هم به‌دنبال داراست .

مشکلات مالی دلیل اصلی روی آوردن هنرمندان به فعالیت دیگر

هنر مقوله‌ای است که فعالان آن مدام از عدم امنیت مالی و نبود درآمد سختی میبرند . هنرمندان متعددی در رشته‌های متفاوت می باشند که از مساله و مشکلات مالی مشقت می برند و گاه ناگزیر به روی آوردن به فعالیت‌هایی می شوند که یا این که مطابق میل و علاقه‌شان نیست یا این که اثربخشی چندانی ندارد و در غایت این شرایط به کناره‌گیری از هنر و گرایش در راستای فعالیتهای پردرآمدتر باعث می شود .

عدم فروش موثر محصولات دلیل اصلی ارزشمند نشدن صنایع دستی

در بین صنعت های دستی یکی این حوزه‌هاست که هنوز در مرزوبوم ما به مقام حقیقی و واقعی خویش دست پیدا نکرده است که علت آن هم عدم فروش مؤثر این محصولات است و این عدم فروش موءثر هم به عدم آشنایی و عدم بازاریابی موءثر گشوده می شود .

 تاثیر اختراع و تعاریف نو از محصولات

محصولاتی که تا یکسری ده سال پیشین تحت عنوان ابزار دارای اهمیت عمل و معاش مردم مرزوبوم کشور‌ ایران مورد به کار گیری بودند این روز ها اوضاع و احوال خوشی ندارند و صرفا تغییر و تحول کاربری , اختراع و تعاریف نو از این محصول ها است که می‌تواند موجب احیای آن ها و نجاتشان از دام بیماری آلزایمر شود .

تولید صنایع دستی نسبت به نیاز مردم

صنعت های دستی و هنر های سنتی در دوره‌های متفاوت به اقتضای نیاز و ضرورت معاش به وسیله هنرمندان ایده پرداز ساخت و پیشرفته و در طی قرن ها با نگهداری سنت‌های اصیل , پروسه تکوین خویش را طی کرده و با اعتقادات , نگرش , فکر , آداب و رسوم , محیط معاش و شیوه معیشت مردمان درهم آمیخته اند .

خلق صنایع دستی به وسیله مردان و زنان هنرمند

هنرها و صنایعی که با دستان پرتوان , ذهن ها خلق کننده و سلیقه‌های نشأت گرفته از فرهنگ و تمدن بی نیاز بوسیله زنان و مردان هنردوست و هنرپرور ساخت میگردد به خیر و خوبی تلاشی را که متمدن و هنر درآمیخته است به نمایش میگذارد .

جذابیت و زیبایی صنایع دستی ایران

صنعت های دستی کشور ایران علاوه بر سوابق تاریخی هفت هزار ساله از تنوع , جذابیت و زیبایی خاصی برخوردارند که میتوانند تحت عنوان یک کدام از تولیدها با اهمیت هنرمندان کشور ایران زمین در توسعه و گسترش توریسم و مبادلات فرهنگی نقش به سزایی ایفا نمایند .

کشور ایران دارای حرفه و هنرهای زیبا

در این بین خطه تاریخی خراسان رضوی تحت عنوان به جا مانده دار بخش عظیمی از تمدن و مورخ کشور‌ایران زمین در میدان صنعت های دستی و هنر های سنتی حرف‌های مضاعف برای اعلام کردن دارا است . از گذشته‌های به دور محصول ها متنوع از هنرهای دستی صنعتگران اهل ایران در نقاط گوناگون مرزو بوم ترویج داشته است که بعضا از آنان بجهت عدم حمایت و به کناره رفتن , محدود به پستوهای خانه‌های دیرین شده‌اند .

نابودی اکثر هنر های دستی

حالا رشته‌های گیوه دوزی , جاجیم بافی , شعر بافی , چلنگری , خورجین‌بافی , صحافی سنتی , برک بافی , قفل سازی , نشانه سازی و دباغی سنتی در خراسان رضوی منسوخ شده و خیمه شب بافی , پوستین دوزی , رنگرزی گیاهی , ساخت احجام سنتی , آینه کاری , نمد مالی , مسگری , چارق دوزی و گره چینی هم در شرف نابودی قراردارد .

امکان و قابلیت توان بخشی به هنرهای در حال نابودی

در هرکدام از رشته‌های خورجین‌بافی , چاروق‌ دوزی , گیوه‌دوزی و شعربافی که منسوخ شده‌است صرفا یک نفر در هم اکنون کار است .
این در حالی است که تمام هنرهای منسوخ شده یا این که در شرف آلزایمر صنعت های دستی قابلیت و امکان و توان تعریف کاربری و مصرف نو را دارا هستند و با این مبادرت می‌توان از نابودی آنان خودداری کرد .

اهمیت بازاریابی  در صنایع دستی

در چنین قوانینی است که دستورالعمل بازاریابی و اعتنا و برنامه‌ریزی دراین مورد اهمیت و ضرورت خویش را نمایان می‌نماید و اساسا تکان در این راه میتواند تحت عنوان راهی برای نجات هنرهای سنتی و صنعت های دستی از کناره و آلزامیر محسوب شود .

بازاریابی شیوه ایی برای نشان دادن هنرهای ایران

نائب رئیس صنعت های دستی سازمان کل به جا مانده فرهنگی , توریسم و صنعت های دستی خراسان رضوی بیان کرد : بازاریابی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی لازمه بسط پاره ای و کیفی صنایع‌ دستی و هنر های سنتی در‌این استان است .

کمک نهادها برای تولید و توزیع هنرهای دستی

محمد فرمانبردار خاطر نشان کرد : این معاونت تحت عنوان متولی فعالیت‌ها در حوزه هنرهای سنتی و صنایع‌ دستی محسوب میشود و در این مسیر با نیز افزایی با بقیه دستگاه‌های اجرایی مثل فنی و حرفه‌ای , کمیته کمک , بهزیستی و اداره زندانها می‌توان قدم های موثری به سوی اقتصاد مقاومتی و تولید دگرگون سازی در حوزه صنعت های دستی برداشت .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن