گردشگری

فراخوان سازمان جهانی گردشگری دومین مسابقه گردشگری غذا برای استارت‌آپ‌ها

مسابقه گردشگری غذا

فراخوان سازمان جهانی گردشگری دومین مسابقه گردشگری غذا برای استارت‌آپ‌ها

 محرک رشد اقتصادی

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با همکاریِ مرکز آشپزی باسک دومین رقابت جهانی برای استارت‌آپ‌های گردشگری غذا را کلید می‌زند.به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، گردشگری محرکی برای رشد اقتصادیِ‌جامع و پایدار است و اثر چشمگیری بر روی ارتقای رفاه اجتماعی دارد.

گردشگری غذا نمایانگر فرهنگ یک منطقه

با رشد پیوسته گردشگری در یک دهه اخیر، سهم گردشگری از ایجاد شغل یک دهمِ تمامی مشاغل بوده است (از هر ۱۰ شغل یک مورد مربوط به گردشگری) و توانسته ۱۰.۲% از تولید ناخالص گردشگری جهانی را از آنِ خود کند. در نقطه تلاقی گردشگری و بخش خوراک، گردشگری غذا یا گردشگری خوراک می‌تواند نمایانگر فرهنگ، تاریخ و سنت‌های محلی، منطقه‌ای و ملی هر کشوری باشد.

نوآوری و خلاقیت در گردشگری خوراک

گردشگری غذا می‌تواند محرکی برای خلاقیت، نوآوری و رشد پایدار باشد که در آن استارت‌آپ‌هایی با چشم‌انداز‌های آزاد و باز می‌توانند سناریو‌های جدید و تازه‌ای را پیشنهاد بدهند که اثری مثبت و همه‌گیر بر روی بخش‌های مختلف داشته باشد و به رشد گردشگری و توسعه پایدار هر کشوری کمک کند.

برگزاری مسابقه با هدف حمایت ﺍﺳﺘﺎﺭﺗ‌آﭖ‌ها

به این منظور، ﺩﻭﻣﯿﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺍﺳﺘﺎﺭﺗﺎﭘﯽ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﻏﺬﺍ ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﻭ ﻣﺮﮐز آﺷﭙﺰﯼ ﺑﺎﺳﮏ (ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﺬﮐﻮﺭ) ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ این ﺍﺳﺘﺎﺭﺗ‌آﭖ‌ها کلید می‌خورد.

وجود دو دسته در این رقابت ها

این رقابت‌ها در دو دسته «استارت‌آپ‌ها» و «نوآوری اجتماعی» برگزار می‌شود. در دسته استارت‌آپ‌ها، ۵ مورد از ۲۰ استارت‌آپِ برگزیده از سوی هیئتی از متخصصان بین‌المللی و سهامدارانِ بخش گردشگری غذا انتخاب می‌شوند.

سفر فینالیست ها به بلژیک

سپس این ۵ فینالیست از اول تا سوم ژوئن سال ۲۰۲۰ سفری به فلندرزِ بلژیک خواهند داشت تا ایده خود را به متخصصان، دولت‌ها، رهبران صنعتی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی در ششمین فروم جهانیِ گردشگری غذا ارائه بدهند.

 از جمله حمایت های استارت‌آپِ برنده

استارت‌آپِ برنده این فرصت را خواهد داشت که کار خودش را در سطح جهانی عرضه کند و با کمک متخصصان سازمان گردشگری غذا و مرکز آشپزی باسک، اثرگذاری آن را دوچندان کند. هزینه‌های این سفر و کمک‌های سازمان جهانی گردشگری تا سقف ۳هزار یورو از طرف این سازمان حمایت خواهد شد.

ارائه نوآوری اجتماعی تا سوم ژوئن ۲۰۲۰

در بخش «نوآوری اجتماعی»، بعد از ارسال پیشنهادها و تایید اثرگذاری آنها از سوی متخصصان مرکز آشپزی باسک و سازمان جهانی گردشگری، آنها در ششمین فروم جهانی گردشگری غذا که از اول تا سوم ژوئن ۲۰۲۰ در فلاندرزِ بلژیک ارائه خواهند شد.

تدوین یک پروژه آزمایشی با کمک متخصصان

یک برنامه کاری برای طراحی یا پیاده‌سازیِ یک پروژه آزمایشی با کمک متخصصان حوزه‌های خاصِ باسک تدوین می‌شود. در انتها پروژه در شبکه مخاطبین باسک و با کمک ابزارهای دیجیتالیِ موجود به عرضه عموم خواهد رسید.

شروع رقابت ها در ۲۸ ژانویه

رقابت‌ها در هر دو بخش از ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ شروع خواهد شد و متقاضیان تا ششم آپریل ۲۰۲۰ فرصت دارند طرح‌های خود را ارسال کنند. چهارم ماه می ۲۰۲۰ برگزیده‌های بخش نوآوری‌های اجتماعی اعلام می‌شوند اما در بخش استارت‌آپ‌ها ۵ فینالیست در چهارم می اعلام می‌شوند و اسامی برنده نهایی در خلال ششمین فروم جهانی گردشگری غذا (اول تا سوم ژوئن ۲۰۲۰) اعلام خواهند شد.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شانزده =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن