
برگزاری سمینار توریسم اتاقهای مشترک کشورایران با بقیه کشورها
۳۵ اتاق بازرگانی مشترک دربین کشور ایران و بقیه کشورها موجود هست
نمایش چهره ی امن از کشور ایران
برگزاری این سیمینار پیش از عید
او خاطر نشان کرد : قرار بود این سمینار سال آتی برگزار شود , اما با اعتنا به وضعت پیشآمده برای توریسم کشورایران , پایین تاثیر اتفاق ها اخیر , زمان برپایی آن را تغییر و تحول دادیم و به پیش از تعطیلات عید باستانی موکول کردیم تا لطمه کمتری به توریسم مرز و بوم وارد شود .
برگزاری این سمینار در تهران با سایر کشورها
عبدالملکی خاطر نشان کرد : دراین سمینار نمایندگان اتاقهای بازرگانی مشترک کشورایران با کشورهای چین , روسیه , قطر , کویت , ویتنام , بلژیک , آلمان , فرانسه , انگلیس و . . . حضور خواهند داشت . این سمینار در تهران برگزار میگردد و در جریان آن بر امنیت میهن و مهماننوازی فوقالعاده ایرانیها تاکید خواهد شد .
دعوت ایران از کشورهای طرف تجاری
وی در جواب بهاین سوال که آیا قرار است نمایندگان ۳۵ اتاق درین سمینار حضور داشته باشند و یا این که تنها طرفهای ایرانیشان کمپانی میکنند , ذکر کرد : ما طرفهای تجاری خویش دراین کشورها را دعوت کردهایم . به هیچ عنوان با دولتها کاری نداریم , در سود می پندارم تمامی آن ها حضور خواهند داشت .
مطرح کردن شهرهای ثبت شده در یونسکو به گردشگران
رییس کمیسیون توریسم و کسبوکارهای متعلق اتاق جمهوری اسلامی ایران همینطور از برگزاری نشست تخصصی «توسعه توریسم در شهرهای جهانی ایده پرداز ایران» در دوازدهم بهمن با حضور نمایندگان شهرهای رشت ( خوراک ) , بندرعباس ( صنعت های دستی و هنرهای مردمی ) , سنندج ( آوا ) و اصفهان ( صنعت های دستی ) خبر بخشید و خاطر نشان نمود : بایستی این شهرهای ایده پرداز را که اسم آنان در یونسکو ثبت شده , چنان مطرح کنیم که گردشگران هنگام مهاجرت به جمهوری اسلامی ایران برای دیدن این شهرها هدف بیشتری داشته باشند . از سمت دیگر با به کار گیری از گنجایش این چهار شهر خلق کننده جهانی , جمهوری اسلامی ایران را در نمایشگاههای بینالمللی مطرح و معرفی کنیم .
امنیت کشورایران بای حضور گردشگران
وی تاکید کرد : ما می بایست به مردمان عالم اعلام کنیم کشورایران امن است و ما می توانیم امنیتشان را در مهاجرت به جمهوری اسلامی ایران تضمین کنیم .
ضرورت برند سازی برای صنعت توریسم
عبدالملکی همینطور با تاکید بر ضرورت برندسازی برای توریسم , سفارش کرد این پاراگراف که «هر کسی به جمهوری اسلامی ایران پای بگذارد دلش را جای بگذارد» پر رنگ و به مارک توریسم کشور ایران تبدیل شود و پیرو اعلامکرد : صحت دارد مشکلاتی موجود است و فضای بینالمللی در مقابل سرزمین ماست , البته بایستی روی مارک توریسم مانور دهیم و حرفمان را به گوش مردمان دنیا برسانیم و همزمان از توان چهرههای شناختهشده جهانی برای تصحیح ذهنیتها سود ببریم .