عملیات پیچیده خشنودسازی بیمار خارجی

مهم‌ترین مولفه‌های ریفرال مارکتینگ که باید در گردشگری سلامت به آن توجه کرد چیست؟

به عنوان موجودی که قادر به تفکر است تا به حال به‌اینکه دوست دارید شریک زندگی‌تان چه شکلی باشد و یا اصلا چه مدلی، عمیق اندیشیده‌اید؟

به مواردی همچون: اهل کدام شهر یا کشور باشد؟ چه مهارت‌ها و یا نیاز‌هایی دارد؟ چگونه خواسته‌های او را پیگیری خواهید کرد؟ به چه طریقی می‌خواهید خود را به بشناسانید و فکر کرده‌اید؟

بیشتر خوانندگان این یادداشت یا هر انسان دیگری که ‌این سوالات از او شود پاسخشان همان ابتدا بله هست! آن هم بله‌ای با چاشنی اعتماد به نفس و کمی با رنگ غرور!

ولی در ابتدای مطلب قرار شد به ‌این مطلب با تفکر عمیق پاسخگو باشیم نه هر ذهنیت آنی و سریع!

بسیار خوب فرض را بر این می‌گذاریم که کسی به‌اندازه‌ای هوشیار هست که بیشتر این موارد را موشکافانه بررسی کرده‌است و برای سوالات پرسیده شده نقشه‌هایی در ذهنش دارد.

اما چه برنامه‌ای برای معرفی خود به‌ او دارید؟ قرار است کی و کجا و چگونه سر صحبت را با او باز کنید؟ چه تعهداتی برای بهتر و طولانی‌تر کردن این ارتباط به ‌او می‌دهیم؟  اگر به هر دلیلی این رابطه خدشه‌دار شد بلدیم دلیلش را پیدا کنیم و آن را بهبود بخشیم؟

تا اینجا شاید درگیر مطلب شده باشید. اما گمانم در پس‌زمینه ذهنتان با خود فکر می‌کنید این نوشته‌ها چه ربطی به گردشگری سلامت و بیمارستان دارد؟ بیشتر شبیه مطلب روانشناسی است! خوب باید بگویم چند سطر دیگر با من همراه باشید تا فایل ارتباطش در ذهنتان روشن شود.

به صورت خوش‌بینانه باز هم فکر می‌کنیم برای سوالات فوق پاسخ‌های قانع‌کننده داریم. اما تمام سوالات بالا با انواع جواب‌هایی که ممکن است داشته باشد  شاید مشخص نکنند که خود ما به چه‌اندازه لایق یافتن فردی مناسب هستیم؟ با خودمان چند-چندیم و چه‌قدر خودمان را می‌شناسیم.

این را به اشتراک بگذارید!