کارشناس گردشگری سلامت: باید برند یکپارچه بیمارستانی بسازیم

دکتر سعید صدری، کارشناس حوزه گردشگری سلامت است که نزدیک به ۱۴سال سابقه فعالیت حرفه‌ای و اجرایی را در این صنعت دارد. او دارای مدرک پزشکی عمومی است و همچنین در زمینه پوست‌، مو و زیبایی فعالیت می‌کند. صدری به مدت سه سال در اواسط دهه هشتاد دبیر کمیته کشوری توریسم پزشکی و گردشگری سلامت از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود و در طی این مدت فعالیت‌های بسیاری را برای گسترده‌تر کردن این صنعت در کشور انجام داده است. او اکنون سهامدار و مدیرعامل شرکت گردشگری سلامت مارکوپولو است. با او درباره صنعت گردشگری سلامت کشور گفت‌وگو کرده‌ایم.

من در سال‌های ابتدایی دهه ۸۰ مدیر یکی از بخش‌های بیمارستان خاتم‌الانبیاء تهران بودم. در آن سال‌ها این بیمارستان میزبان بیماران خارجی بود و از نزدیک شاهد سردرگمی و مشکلات این افراد در ایران بودم. همین امر انگیزه‌ای شد تا درباره این موضوع مطالعاتی انجام دهم که منجر به شناخت صنعت توریست درمانی شد.

در همان سال‌ها کشورهایی مانند هند، تایلند، ترکیه و سنگاپور در این صنعت به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای رسیده بودند و حرفی برای گفتن داشتند. در سال ۸۵ سیستمی را جهت سروسامان دادن و همچنین توسعه این صنعت طراحی کردم و به وزارت بهداشت وقت ارائه دادم که متاسفانه وزارت بهداشت مسئولیت آن را نپذیرفت و بنده را به  سازمان میراث فرهنگی ارجاء داد. در آن زمان هیچ یک از دو ارگان این صنعت را جدی نگرفته بودند. در همان سال جهت پیشبرد اهدافم در این زمینه شرکتی با نام افق پارسیان سلامت تاسیس کردم.

این را به اشتراک بگذارید!